Ως πωλητής, θέλεις να προσελκύσεις το μέγιστο ενδιαφέρον των αγοραστών για το ακίνητο σου. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να παρουσιάσεις το χώρο σου με τον καλύτερο τρόπο και σε όσο το δυνατόν περισσότερους αγοραστές. Ποιο είναι όμως το μεγαλύτερο λάθος στην πώληση ακινήτου;
Η λανθασμένη αντίληψη
Πολλοί ιδιοκτήτες πιστεύουν ότι η ταυτόχρονη συνεργασία με πολλά μεσιτικά γραφεία θα τους βοηθήσει να πετύχουν μια πιο γρήγορη πώληση. Θεωρούν πως τα μεσιτικά γραφεία διαθέτουν μεγάλες λίστες με ενδιαφερόμενους αγοραστές. Επομένως, όσο περισσότερα μεσιτικά γραφεία αναλάβουν την αγγελία τους, τόσο πιο γρήγορα θα πουλήσουν το σπίτι τους. Αυτή η τακτική μπορεί να είχε κάποια ισχύ πριν από 20 χρόνια. Πλέον όμως, μπορεί να αποδειχθεί ως το μεγαλύτερο λάθος στην πώληση ακινήτου.
Ας υποθέσουμε πως ένα μέσο γραφείο έχει μια λίστα με 1.000 ενδιαφερόμενους αγοραστές. Αν αποφάσιζες πριν από 20 χρόνια να συνεργαστείς με 3 γραφεία, τότε θα μπορούσες να απευθυνθείς σε 3.000 αγοραστές. Σήμερα ωστόσο, έχουν εδραιωθεί μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και οι λίστες των μεσιτικών γραφείων έχουν χάσει την ισχύ που είχαν παλαιότερα. Πλέον, πάνω από το 90% των αγοραστών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την αναζήτηση ακινήτων.
Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ακινήτων στην Ελλάδα είναι ο Σπιτόγατος και η Χρυσή Ευκαιρία. Οι πλατφόρμες αυτές παρέχουν πρόσβαση στην πλειονότητα των αγοραστών που ψάχνουν ακίνητο μέσω διαδικτύου. Αυτό συμβαίνει επειδή, η πλειοψηφία των αγοραστών που αναζητούν σπίτι online, επιλέγουν τις παραπάνω πλατφόρμες. Έτσι, κάθε μεσιτικό γραφείο που αναρτά την αγγελία σου σε αυτές τις σελίδες, απευθύνεται στο ίδιο ακριβώς κοινό.
Ως πωλητής, πρέπει να αναρωτηθείς το εξής. Τι όφελος θα έχεις εσύ, ως πωλητής, αν αναθέσεις την προώθηση του ακινήτου σου σε πολλά μεσιτικά γραφεία; Σε ποιους επιπλέον αγοραστές θα αποκτήσεις πρόσβαση, οι οποίοι δεν βρίσκονται ήδη στις παραπάνω πλατφόρμες; Αν σκοπός σου είναι να απευθυνθείς σε πιο ευρύ κοινό, τότε ίσως κινδυνεύεις να κάνεις το μεγαλύτερο λάθος στην πώληση ακινήτων.
Μπες στη θέση του μεσίτη
Προσπάθησε να μπεις στη θέση του μεσίτη. Απώτερος σκοπός κάθε επαγγελματία στην αγορά ακινήτων είναι να βοηθήσει τον πελάτη να πουλήσει το σπίτι του. Πώς θα το κάνει; Επενδύοντας χρόνο και χρήμα σε διαφημιστικό υλικό, επαγγελματική φωτογράφηση και digital marketing.
Αν η ιδιοκτησία σου διαφημίζεται από πολλά διαφορετικά γραφεία, αυτό ενδέχεται να σου δημιουργήσει πρόβλημα. Σκέψου το εξής. Γιατί ένας μεσίτης να επενδύσει χρόνο και χρήμα στη προώθηση του ακινήτου σου, τη στιγμή που ξέρει πως υπάρχουν κι άλλα γραφεία που κάνουν ακριβώς το ίδιο; Τι επιπλέον κίνητρο θα έχει για να σου βρει αγοραστή, τη στιγμή που μπορεί να τον βρει κάποιο άλλο γραφείο;
Πέρα από τη δημιουργία μιας απλής περιγραφής, τη λήψη χαμηλής ποιότητας φωτογραφιών και την ανάρτηση μιας απλής αγγελίας, μη περιμένεις κάτι παραπάνω από έναν επαγγελματία τη στιγμή που συνεργάζεσαι με πολλούς.
Μπες στη θέση του αγοραστή
Τώρα προσπάθησε να μπεις στη θέση του αγοραστή. Ψάχνεις ένα σπίτι σε μια από τις παραπάνω πλατφόρμες. Βλέπεις το ίδιο ακίνητο να διαφημίζεται ξανά και ξανά, κάθε φορά και από διαφορετική εταιρεία. Αναρωτιέσαι, γιατί έχουν αναλάβει το συγκεκριμένο ακίνητο τόσες εταιρείες; Μήπως κάτι δεν πάει καλά με αυτό το σπίτι;
Πολλές φορές, συναντάμε το ίδιο ακίνητο να διαφημίζεται από διαφορετικές εταιρείες, με διαφορετικές περιγραφές και τροποποιημένα χαρακτηριστικά. Αυτό προκαλεί σύγχυση στους ενδιαφερόμενους. Ο αγοραστής αρχίζει να αναρωτιέται τι πάει λάθος με αυτό το ακίνητο. Οι σκέψεις και ο δισταγμός καταλήγουν να τον αποθαρρύνουν και τον αποτρέπουν από το να πάρει τηλέφωνο και να κλείσει ραντεβού.
Άλλοι αγοραστές πάλι, θεωρούν πως οι πολλαπλές διαφημίσεις του ίδιου ακινήτου από διάφορες εταιρείες, σημαίνουν ότι ο πωλητής είναι απελπισμένος. Εκμεταλλευόμενοι αυτή τη κατάσταση, προτείνουν μια αρκετά χαμηλότερη τιμή στον ιδιοκτήτη.
Η συνεργασία με πολλά μεσιτικά γραφεία μειώνεις τις πιθανότητες που έχεις να πουλήσεις το ακίνητο σου. Οι πολλαπλές αγγελίες δημιουργούν σύγχυση και λανθασμένες εντυπώσεις στους αγοραστές. Κανένα γραφείο δεν θα είναι διατεθειμένο να επενδύσει το 100% των δυνατοτήτων του για την προώθηση του ακινήτου σου, τη στιγμή που υπάρχουν άλλα τόσα γραφεία που στοχεύουν στο ίδιο αποτέλεσμα.
Η αντίληψη «όσο περισσότερα μεσιτικά γραφεία τόσο περισσότεροι αγοραστές» είναι εντελώς λανθασμένη. Χρειάζεσαι μόνο μία εταιρεία για να προβάλλει το ακίνητο σου και να προσεγγίσει το μέγιστο αριθμό αγοραστών.
Αυτό που πραγματικά έχει σημασία…
είναι η καλοσχεδιασμένη παρουσίαση του ακινήτου σου, η τιμολόγησή του σε ρεαλιστικές τιμές με βάση τη δυναμική της αγοράς, η ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ και η τακτική παρακολούθηση της απόδοσης της αγγελίας σου. Ένας καλός μεσίτης μπορεί να σε βοηθήσει να τα κάνεις όλα αυτά και να καταφέρεις να πετύχεις την πώληση που σου αξίζει.
Αν συνεργάζεσαι ήδη με πολλά μεσιτικά γραφεία, καλό θα ήταν να αποφασίσεις με ποιο από όλα αυτά θέλεις να συνεχίσεις. Κάνε μια έρευνα αγοράς και φρόντισε να ρωτάς τις σωστές ερωτήσεις (μάθε ποιες είναι οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις σε ένα μεσιτικό γραφείο εδώ). Διάλεξε ένα γραφείο που να εμπιστεύεσαι και κλείσε μια συμφωνία αποκλειστικά μαζί του.
Πούλησε το ακίνητο σου με τη ΗΟΜΙ
Στη ΗΟΜΙ δεν θα δημοσιεύσουμε ποτέ μια αγγελία απλά για να δούμε "πως θα πάει". Παίρνουμε στα σοβαρά την αγορά ακινήτων και κάνουμε τα πάντα για να σου εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αναλαμβάνουμε ένα περιορισμένο αριθμό αγγελιών για να διασφαλίσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας.
Δημιουργούμε μαζί μια μοναδική αγγελία για το ακίνητο σου, που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, ώστε να προσελκύσουμε τους αγοραστές από τις πρώτες κιόλας μέρες καταχώρησης της!
Μάθε όλα τα πλεονεκτήματα που σου προσφέρει το μοντέλο της ΗΟΜΙ και βγες κερδισμένος από την πώληση του ακινήτου σου!