Πώς να προσεγγίσετε τους κατάλληλους ενοικιαστές

  • Τελευταία ενημέρωση: 26/03/2021
  • Ιδιοκτήτης
  • 0
  • Διάρκεια ανάγνωσης: 8 λεπτά
Όλοι οι ιδιοκτήτες θέλουν να εμπιστευτούν την περιουσία τους σε άτομα που θα φροντίσουν το ακίνητο τους και θα πληρώνουν τα ενοίκια στην ώρα τους. Πώς μπορούν όμως να προσεγγίσουν αυτούς τους ενοικιαστές; Συνέχισε να διαβάζεις αυτό το άρθρο!
Πώς να προσεγγίσετε τους κατάλληλους ενοικιαστές

Δεν υπάρχει αμφιβολία… Ως ιδιοκτήτης, θέλετε έναν αξιόπιστο ενοικιαστή που πληρώνει εγκαίρως τις υποχρεώσεις του και φροντίζει την περιουσία σας. Όλοι έχουμε ακούσει ιστορίες για τους χειρότερους ενοικιαστές, αλλά τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία; Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς να προσεγγίσετε τους κατάλληλους ενοικιαστές.

Μπείτε για λίγο στη θέση του ενοικιαστή…

και αναρωτηθείτε: “Πως θα ήθελα να με αντιμετωπίσει ο ιδιοκτήτης;”, “Τι θα περίμενα από εκείνον;”. Αν είστε σαν κι εμένα και δίνετε έμφαση στην αξία των πραγμάτων, τότε δώστε κι εσείς αξία στον ενοικιαστή σας. Φροντίστε να περιποιείστε τακτικά την ιδιοκτησία σας και αντιμετωπίστε τον ενοικιαστή σας ως άνθρωπο. Εάν ο ενοικιαστής σας είναι ευχαριστημένος, τότε θα είναι πολύ πιο εύκολο για αυτόν να πληρώσει στην ώρα του και να σεβαστεί την περιουσία σας. Αυτό σημαίνει άλλωστε να είσαι καλός ιδιοκτήτης, κάτι που πολλές φορές δυστυχώς το ξεχνάμε.

Εάν δεν μπορείτε να αναλάβετε εσείς τις διαδικασίες…

τότε αξίζει να επενδύσετε στην πρόσληψη ενός επαγγελματία που να μπορεί να σας παρέχει την υπηρεσία διαχείρισης ακινήτων. Είναι σημαντικό για έναν επαγγελματία να διασφαλίζει ότι, τόσο οι πελάτες του όσο και οι ενοικιαστές τους, είναι ευχαριστημένοι και τα χρήματα των πελατών του εξασφαλισμένα, κάθε μήνα. Συνήθως αυτοί οι επαγγελματίες χρεώνουν μια προμήθεια γύρω στo 5-20% επί του ποσού του ενοικίου.

Πολλές φορές ακούω από ιδιοκτήτες την ίδια φράση…

“Δεν φταίω εγώ”. Πιστεύω ακράδαντα πως εμείς είμαστε οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την κατάσταση στην οποία υποβάλλουμε τον εαυτό μας. Τις περισσότερες φορές φταίτε, ακόμα κι αν δεν μπορείτε να το συνειδητοποιήσετε.

Ορισμένα από τα κλασικά λάθη που κάνουν οι ιδιοκτήτες:

Χρεώνουν υπερβολικά υψηλό ενοίκιο και οι ενοικιαστές τους μισούν γι ‘αυτό

Δεν ελέγχουν επαρκώς τους ενοικιαστές και καταλήγουν να βάζουν στην ιδιοκτησία τους τα ακατάλληλα άτομα

Σπεύδουν να κλείσουν μια συμφωνία με έναν νέο ενοικιαστή, μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν κάποιον μισθωτή

Αφήνουν τη βρύση που υποσχέθηκαν να επιδιορθώσουν πριν από 2 μήνες να στάζει ακόμα

Δεν απαντάνε στις κλήσεις και τα μηνύματα των ενοικιαστών, μερικές φορές για μέρες ολόκληρες

Δεν μπορούν να διατηρήσουν την ιδιοκτησία τους σε ένα κατάλληλο βιοτικό επίπεδο

Τώρα λοιπόν που αποδείξαμε ότι ο μόνος τρόπος για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε τους καλούς ενοικιαστές εξαρτάται απόλυτα από εσάς, ας δούμε μερικούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν να το πετύχετε.

Να είστε προσβάσιμοι

Είτε πρόκειται για θορυβώδεις γείτονες, για υδραυλικές διαρροές ή για τον χαλασμένο θερμοσίφωνα, τα προβλήματα συμβαίνουν. Όταν κάποιο από αυτά προκύψει, ο ενοικιαστής πρέπει να ξέρει σε ποιον να απευθυνθεί. Και όταν πάρει τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη, τότε αυτός πρέπει να απαντήσει. Ένας καλός ιδιοκτήτης σπάνια θα αφήσει τον ενοικιαστή του να παραπονεθεί “Προσπαθώ να βρω τον ιδιοκτήτη εδώ μέρες, αλλά καμία ελπίδα”. Ακόμα κι αν πρόκειται για κάποιο πρόβλημα που δεν μπορείτε να λύσετε αμέσως, όπως οι αγενείς γείτονες, βεβαιωθείτε ότι έχετε ακούσει τις ανησυχίες του ενοικιαστή σας και ότι θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες.

Κάντε συντήρηση αμέσως

Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, η ζωή του ενοικιαστή σας επηρεάζεται, μέχρι να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Ένας καλός ιδιοκτήτης φροντίζει για τις ζημιές που μπορεί να προκληθούν, είτε πρόκειται για διαρροές είτε για βουλωμένες λεκάνες, όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε ο ίδιος την επιδιόρθωση, ζητήστε την βοήθεια ενός ειδικού. Δεν είναι κακή ιδέα να διαθέτετε ένα δίκτυο από επαγγελματίες ώστε να εξασφαλίσετε την άμεση επισκευή κάθε είδους ζημιάς.

Να είστε δίκαιοι

Σίγουρα προσπαθείτε να κερδίσετε ένα επιπλέον εισόδημα από το ακίνητο σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να εξαπατήσετε τους άλλους. Εκτός αυτού, εάν τα ενοίκια σας είναι πολύ υψηλά, πιθανότατα η ενοικίαση του ακινήτου σας θα παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Πρέπει να κάνετε μια έρευνα των τιμών ενοικίασης, ώστε να ξέρετε πόσο αξίζει το ακίνητό σας στην αγορά. Ένα εξαιρετικό εργαλείο που θα σας βοηθήσει σε αυτό είναι η εκτίμηση ενοικίασης της HOMI. Ορίστε το κατάλληλο ενοίκιο ώστε ναι μεν να είστε επικερδής, αλλά να μην εξοντώνετε τους ενοικιαστές σας.

Χρεώστε μια εγγύηση – στάνταρ διαδικασία – και επιστρέψτε την εγκαίρως στους ενοικιαστές που πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιστροφή της. Εάν υπάρχουν επισκευές που πρέπει να γίνουν πέραν ​​της φυσιολογικής φθοράς, τότε θα πρέπει να δώσετε στον ενοικιαστή σας μια αναλυτική λίστα όλων των χρεώσεων με το αντίστοιχο χρηματικό ποσό, κι ύστερα να τους επιστρέψετε το υπόλοιπο ποσό, εάν υπάρχει.

Κρατήστε αρχείο

Όταν προκύπτουν διαφωνίες σχετικά με την κατάσταση των αντικειμένων ή με ζημιές που προκλήθηκαν, τότε η τήρηση αρχείων θα σας ωφελήσει. Αυτά τα αρχεία πρέπει να περιλαμβάνουν τις ημερομηνίες αγοράς ή συντήρησης των αντικειμένων, δηλώσεις από επιθεωρητές ακινήτων και τιμολόγια συντήρησης και επισκευής από ειδικούς . Αν έχετε αμφιβολίες για το αν η ζημιά οφείλεται σε φυσιολογική φθορά ή στην αμέλεια του ενοικιαστή, τότε αυτά τα αρχεία θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε σενάρια τύπου «ο λόγος σου ενάντια στον δικό μου» και να σας ρίξουν το ηθικό. Εκτός από το ιστορικό συντηρήσεων, το αρχείο σας πρέπει να περιλαμβάνουν μια λίστα μετακόμισης. Η συγκεκριμένη λίστα  πρέπει να περιλαμβάνει έναν κατάλογο με τα είδη οικιακής χρήσης. Μπορείτε επίσης να τραβήξετε φωτογραφίες του ακινήτου σας πριν και μετά την μετακόμιση και να τις μοιραστείτε με τον ενοικιαστή.

Κρατήστε επαφή με τους ενοικιαστές

Μια καλή επικοινωνία περιλαμβάνει κάτι παραπάνω από την απλή ανταπόκριση. Πρέπει να είστε προληπτικοί, και να αντιλαμβάνεστε άμεσα τα θέματα που θα επηρεάσουν τον ενοικιαστή στο μέλλον. Για παράδειγμα, μια αύξηση στο λογαριασμό του φυσικού αερίου, στο ενοικίου ή στα κοινόχρηστα. Ο ενοικιαστής θα το εκτιμήσει αν τον ενημερώσετε όσο το δυνατόν συντομότερα, ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί.

Σεβασμός στο απόρρητο

Ένας καλός ιδιοκτήτης δεν θέτει την ιδιοκτησία του πάνω από το σεβασμό του απορρήτου. Το συμβόλαιό σας μπορεί να σας επιτρέπει να μπείτε στο σπίτι του ενοικιαστή για να κάνετε επιθεωρήσεις ή επισκευές, αλλά δεν πρέπει ποτέ να το κάνετε αυτό αιφνιδιαστικά. Κλείστε ένα ραντεβού. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενοικιαστές θα μπορέσουν να προετοιμαστούν και δεν θα νιώσουν ότι τους παραβιάζετε.

Ορίστε σαφή όρια, αλλά να είστε ευέλικτοι

Ο ενοικιαστής μπορεί να έχει το δικαίωμα να απολαμβάνει την ιδιοκτησία σας, αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάει ότι σας ανήκει. Η καλύτερη στιγμή για να τονίσετε αυτό το γεγονός είναι κατά την αναζήτηση ενός ενοικιαστή, όταν περιγράφετε τις προτιμήσεις σας και τους κανόνες που θέλετε αυτός να ακολουθεί. Έτσι θα εκτιμήσει και θα συμμορφωθεί με αυτούς τους κανόνες πριν υπογράψει το συμβόλαιο και όχι μετά.

Ένας καλός ιδιοκτήτης από την άλλη, ξέρει ότι η ζωή είναι απρόβλεπτη και οι κανόνες μπορούν να παραβούν, όταν το απαιτεί η κατάσταση. Όπως λέει και το ρητό «αυτά συμβαίνουν».

Ελέγξτε τους ενοικιαστές χωρίς να βιάζεστε

Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλίσετε τον κατάλληλο ενοικιαστή, είναι να τον ελέγξετε – μην αρκεστείτε απλώς στην αρχική συνάντηση, συλλέξτε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε, ώστε να λάβετε μια τεκμηριωμένη απόφαση που δεν θα μετανιώσετε αργότερα.

Μια αποτελεσματική μέθοδος είναι να τους ζητήσετε να συμπληρώσουν μια εφαρμογή μετά την ξενάγηση στο χώρο σας, δίνοντας τους έτσι την ευκαιρία να αποδείξουν την καταλληλότητα τους. Αν καταφέρετε να συγκεντρώσετε τον ίδιο τύπο πληροφοριών από όλους τους αιτούντες, τότε θα έχετε να αντιμετωπίσετε μια δίκαιη διαδικασία σύγκρισης. Σχεδιάστε τις ερωτήσεις εκ των προτέρων, όπως για παράδειγμα το επίπεδο εισοδήματος, και στη συνέχεια, όταν ελέγξετε όλες τις αιτήσεις, θα είστε σε θέση να δώσετε το ακίνητο σας στον καταλληλότερο υποψήφιο.

Οι ερωτήσεις σας πρέπει να περιλαμβάνουν:

Προσωπικά στοιχεία

Η απόκτηση των προσωπικών πληροφοριών είναι απολύτως αναγκαία σε κάθε αίτηση ενοικίασης. Ούτως ή άλλως, χρειάζεστε έναν τρόπο επικοινωνίας με τον αιτούντα και πρέπει να επαληθεύσετε ορισμένα βασικά στοιχεία. Ο υποψήφιος θα πρέπει να συμπληρώσει το ονοματεπώνυμο του, τα στοιχεία επικοινωνίας του και την ημερομηνία γέννησής τους.

Ιστορικό απασχόλησης και εισοδήματος

Ζητήστε το τρέχον (και πιο πρόσφατο) όνομα του εργοδότη του ενδιαφερόμενου, την ημερομηνία έναρξης απασχόλησης, τον τίτλο του και το μηνιαίο εισόδημα προ φόρων. Ζητήστε επίσης μια επαφή από την εργασία του ώστε να μπορέσετε να επαληθεύσετε την απασχόληση του. Συμπεριλάβετε επιπλέον χώρο για πρόσθετες πληροφορίες εισοδήματος. Αυτό εξυπηρετεί κυρίως αυτοαπασχολούμενους ή όσους έχουν άλλες πηγές εισοδήματος.

Ιστορικό κατοικίας

Ζητήστε από τον αιτούντα να συμπεριλάβει το ιστορικό διαμονής του τα τελευταία δύο χρόνια (τουλάχιστον), συμπεριλαμβανομένης και της τρέχουσας κατοικίας. Για κάθε τοποθεσία, ο αιτών πρέπει να αναφέρει τις κατά προσέγγιση ημερομηνίες μετακόμισης του. Ζητήστε επίσης το όνομα και τα στοιχεία επικοινωνίας του πρώην ιδιοκτήτη του.

Αναφορές

Αυτή η ενότητα θα σας βοηθήσει να επιβεβαιώσετε ότι όλα όσα ισχυρίζεται ο ενοικιαστής είναι αλήθεια. Ζητήστε τουλάχιστον δύο αναφορές, όπως συναδέλφους, πρώην ιδιοκτήτες ή πρώην αφεντικά.

Ρωτήστε το λόγο

“Γιατί αυτό το ακίνητο είναι κατάλληλο για εσάς;”. Πρόκειται για μια ισχυρή ερώτηση. Η απάντηση του ενδιαφερόμενου μπορεί να δείξει αν πραγματικά θέλει να νοικιάσει το ακίνητο σας, κάτι που αποτελεί ένα σημαντικό χαρακτηριστικό υπέρ του ενοικιαστή.

Ορίστε λοιπόν. Το να είσαι καλός ιδιοκτήτης απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο. Ο τρόπος που μεταχειρίζεστε τους ενοικιαστές σας, τους κάνει να σέβονται εσάς και την περιουσία σας. Αυτό οδηγεί σε πιο ευτυχισμένους ενοικιαστές, πιο ευτυχισμένους ιδιοκτήτες και πιο πολλά χρήματα στην τσέπη σας.

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
Αγγελίες Χωρίς Μεσίτη: Τα πλεονεκτήματα και οι παγίδες - HOMI
7 months ago

[…] Αξιολόγηση ενοικιαστώνΜε περιορισμένο χρόνο στη διάθεση του, ο ιδιοκτήτης μπορεί να μην έχει συντάξει μια έγκυρη αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων ενοικιαστών. Ένα καλό μεσιτικό γραφείο θα σε βοηθήσει στην αξιολόγηση των υποψήφιων ενοικιαστών. Συλλέγουν πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους και ενδέχεται να ζητήσουν και αποδεικτικά έγγραφα απασχόλησης και εισοδήματος. Μάθε πώς να προσεγγίσεις τους κατάλληλους ενοικιαστές… […]

Πρέπει να συνδεθείτε για να συνεχίσετε