Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή;

Η επιλογή του κατάλληλου ενοικιαστή για το ακίνητο σας είναι μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που πρέπει λάβετε ως ιδιοκτήτης. Εξετάζοντας τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή, θα πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Η επιλογή σας θα καθορίσει εάν θα επωφεληθείτε ή θα χάσετε χρήματα για την επένδυσή σας.  Υπάρχουν ορισμένοι μισθωτές που σας […]
χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή

Η επιλογή του κατάλληλου ενοικιαστή για το ακίνητο σας είναι μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που πρέπει λάβετε ως ιδιοκτήτης. Εξετάζοντας τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή, θα πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Η επιλογή σας θα καθορίσει εάν θα επωφεληθείτε ή θα χάσετε χρήματα για την επένδυσή σας. 

Υπάρχουν ορισμένοι μισθωτές που σας κάνουν να μετανιώνετε που τους διαλέξατε. Είτε σας πληρώνουν τα ενοίκια αργά… είτε δεν πληρώνουν καθόλου. Κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα, καθώς πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες που βασίζονται στο εισόδημα που λαμβάνουν από τα ενοίκια για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Κι αν τελικά χρειαστεί να καταφύγετε στην έξωση ενοικιαστή, αυτό σημαίνει χρονοβόρες διαδικασίες και τον κίνδυνο ζημιάς της περιουσίας σας από τον μισθωτή.

Η απόκρυψη επίσης των ζημιών που μπορεί να προκαλέσει κάποιος ενοικιαστής, επιφέρει μεγαλύτερα προβλήματα. Τις περισσότερες φορές το μόνο που χρειάζεται είναι μια γρήγορη επιδιόρθωση, όμως η απόκρυψη της ζημιάς μπορεί να επιφέρει μεγαλύτερα προβλήματα.

Όταν μπαίνετε στην αγορά ακινήτων, θέλετε να επενδύσετε τα χρήματα σας νοικιάζοντας το χώρο σας σε άτομα που θα πληρώνουν το ενοίκιο εγκαίρως και που θα φροντίζουν την περιουσία σας όπως ακριβώς θα κάνατε κι εσείς. Αλλά πως γίνεται να διασφαλίσετε αυτόν τον τύπο μισθωτή; Ξεκινήστε με τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών ενός καλού ενοικιαστή.

1. Αίσθημα ευθύνης

Πρέπει το άτομο που θα εμπιστευτείτε να μπορείτε είναι υπεύθυνο, να μπορείτε να βασιστείτε σ’ αυτόν. Ένας υπεύθυνος μισθωτής θα φροντίζει να πληρώνει το ενοίκιο στην ώρα του κάθε μήνα και θα τηρεί όλους τους όρους μίσθωσης. Έχοντας έναν τέτοιο ενοικιαστή μπορείτε να επαναπαυθείτε και να αισθανθείτε σίγουροι ότι η ιδιοκτησία σας βρίσκεται σε καλά χέρια.
Πως μπορείτε όμως να διαπιστώσετε αν ένα άτομο είναι υπεύθυνο;

Συνέντευξη από προηγούμενους ιδιοκτήτες. Οι υπεύθυνοι ενοικιαστές ελέγχουν προσεκτικά το χώρο, κάνουν μικρές διορθώσεις όπου χρειάζονται και θα σας ενημερώνουν αμέσως για οτιδήποτε σημαντικό. Ρωτήστε παλαιότερους ιδιοκτήτες εάν ο εν λόγω ενοικιαστής έκανε όλα τα παραπάνω.

Παρατηρήστε την επικοινωνιακή του δεξιότητα. Τα υπεύθυνα άτομα δίνουν μεγάλη προσοχή στην επικοινωνία. Θα σας ενημερώσουν αμέσως για κάθε πρόβλημα του σπιτιού. Αναζητήστε υποψηφίους που ανταποκρίνονται εγκαίρως στις ερωτήσεις σας και σας δίνουν τις απαραίτητες πληροφορίες πριν καν τους ρωτήσετε.

Παρατηρήστε αν κάνουν ό,τι λένε. Αν κλείσετε ραντεβού ξενάγησης, ένας υπεύθυνος ενοικιαστής θα είναι εκεί στην ώρα του. Εάν συναντήσουν κίνηση και καθυστερήσουν για κάποιο λόγο, τότε θα ζητήσουν συγνώμη και θα σας ενημερώσουν για την ώρα που θα φτάσουν.

Ακόμα και μετά την ενοικίαση του σπιτιού, καλό είναι να προγραμματίζετε τακτικές επιθεωρήσεις του χώρου. Κάντε το τουλάχιστον μία ή δύο φορές το χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι το ακίνητό σας παραμένει σε καλή κατάσταση.

2. Ικανότητα πληρωμής

Στα χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή, σίγουρα να συμπεριληφθεί η ικανότητα αποπληρωμής του ενοικίου του. Ο καλύτερος τρόπος για να δείτε αν κάποιος υποψήφιος μπορεί να αντέξει οικονομικά την καταβολή των ενοικίων σας, είναι να επαληθεύσετε το εισόδημά του. Θα πρέπει να είναι αρκετό ώστε το ενοίκιο που θα θέσετε να αντιστοιχεί στο 30% του εισοδήματός τους.

Φοιτητές πανεπιστημίου ή άλλου είδους κοινωνικές ομάδες που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το ακίνητο, πρέπει να μπορούν να σας παρέχουν κάποιον συνυπογράφοντα. Πριν υπογράψετε το συμβόλαιο μαζί τους, βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει στην συμφωνία και τον συνυπογράφοντα.

3. Ειλικρίνεια

Η ειλικρίνεια είναι το Α και το Ω όταν αναφερόμαστε στα χαρακτηριστικά ενός καλού ενοικιαστή. Πολλοί υποψήφιοι λένε κάθε είδους ψέματα όταν κάνουν αίτηση για ένα ακίνητο. Σίγουρα, δεν θέλετε να νοικιάσετε την ιδιοκτησία σας σε κάποιον που σας είπε ψέματα  και προσπάθησε να καλύψει κάτι που θα σας απέτρεπε να νοικιάσετε το χώρο σας σε αυτούς σε αυτούς, όπως μια προηγούμενη έξωση ή μια ενδεχόμενη απώλεια της δουλειάς τους.

Επιπλέον, αν σας είπαν ψέματα στην αρχή, είναι πολύ πιθανόν να δράσουν δόλια και αργότερα, αφήνοντας για παράδειγμα κάποιον τρίτο να μετακομίσει στο χώρο σας, ο οποίος δεν προβλέπεται στην συμφωνία.

Πρέπει να μπορείτε να επαληθεύσετε τα πάντα κατά τη διάρκεια της αίτησης ενοικίασης. Βεβαιωθείτε ότι καλέσατε τον εργοδότη του υποψήφιου για να επαληθεύσετε το εισόδημά τους και ότι εργάζονται εκεί.

Μια σημείωση σχετικά με τους αυτοαπασχολούμενους υποψήφιους: Μην εμπιστεύεστε ό,τι σας λένε. Ζητήστε από τους αυτοαπασχολούμενους να σας δείξουν έξι μήνες τραπεζικών καταστάσεων, τρία έτη φορολογικών δηλώσεων και έναν λογαριασμό ταμιευτηρίου που να καλύπτει τουλάχιστον τρεις μήνες ενοικίασης.

4. Μακροχρόνια Μίσθωση

Μόλις αποκτήσετε έναν καλό ενοικιαστή για την ιδιοκτησία σας, το καλύτερο είναι να τους κάνετε να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Εάν αποκτήσουν δεσμεύσεις, για παράδειγμα κάνουν οικογένεια ή βρουν δουλειά στην περιοχή, είναι πολύ πιθανόν να μείνουν πάνω από ένα χρόνο.

Όταν έχετε βρει έναν καλό ενοικιαστή, ίσως θελήσετε να του δώσετε ένα κίνητρο για να ανανεώσει το συμβόλαιο σας στο τέλος της περιόδου μίσθωσης, όπως για παράδειγμα η μη-αύξηση του ενοικίου την επόμενη περίοδο. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, θα μπορούσατε να προσφέρετε υπηρεσίες για τη βελτίωση του χώρου, όπως το βάψιμο του σπιτιού ή την αντικατάσταση μιας παλιάς συσκευής.

Ιδιοκτήτες που πασχίζουν να νοικιάσουν την ιδιοκτησία τους, συνήθως βρίσκουν κακούς ενοικιαστές. Και ιδιοκτήτες που επιλέγουν καλούς και ποιοτικούς ενοικιαστές είναι συνήθως επιτυχημένοι. Επιλέξτε με σύνεση τους ενοικιαστές σας, ώστε να κάνετε μια επιτυχημένη επένδυση.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments