Το Μεγαλύτερο Λάθος στην Πώληση Ακινήτου με Μεσιτικό Γραφείο

Ως πωλητής ακινήτου, θέλεις να προσελκύσεις το μεγαλύτερο δυνατό ενδιαφέρον για την ιδιοκτησία σου. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να παρουσιάσεις το χώρο σου με τον καλύτερο τρόπο και όσο το δυνατόν σε περισσότερους πιθανούς αγοραστές. Ποιο είναι λοιπόν το μεγαλύτερο λάθος στην πώληση ακινήτου; Πολλοί πωλητές πιστεύουν… ότι η συνεργασία με πολλαπλά μεσιτικά γραφεία θα […]
Το Μεγαλύτερο Λάθος στην Πώληση Ακινήτου με Μεσιτικό Γραφείο

Ως πωλητής ακινήτου, θέλεις να προσελκύσεις το μεγαλύτερο δυνατό ενδιαφέρον για την ιδιοκτησία σου. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να παρουσιάσεις το χώρο σου με τον καλύτερο τρόπο και όσο το δυνατόν σε περισσότερους πιθανούς αγοραστές. Ποιο είναι λοιπόν το μεγαλύτερο λάθος στην πώληση ακινήτου;

Πολλοί πωλητές πιστεύουν…

ότι η συνεργασία με πολλαπλά μεσιτικά γραφεία θα τους βοηθήσει να πετύχουν μια σίγουρη πώληση γρηγορότερα (βλ. άρθρο https://www.news.gr/oikonomia/article/1789979/apoklistiki-sinergasia-me-mesiti-sigouri-polisi-i-pagida-gia-to-real-estate.html). Στο κάτω κάτω, τα μεσιτικά γραφεία διαθέτουν μεγάλες λίστες με υποψήφιους αγοραστές που μπορεί να ενδιαφέρονται για την ιδιοκτησία σας, οπότε γιατί να μην μεγαλώσεις αυτή τη λίστα όσο πιο πολύ γίνεται…. Όσο περισσότερα μεσιτικά γραφεία, τόσο περισσότεροι αγοραστές. Σωστά;

Αυτό μπορεί και να ίσχυε πριν από είκοσι χρόνια. Εάν ένα γραφείο έχει μια λίστα με 1.000 αγοραστές και εσύ είχες συμφωνήσει με τρία μεσιτικά γραφεία, τότε μπορούσες να έχεις πρόσβαση σε 3.000 αγοραστές. Σήμερα ωστόσο, έχουν εδραιωθεί μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και οι λίστες των μεσιτικών γραφείων έχουν γίνει πολύ λιγότερο ισχυρές. Περισσότερο από το 90% των αγοραστών χρησιμοποιούν πλέον το Διαδίκτυο για την αναζήτηση ακινήτων. Οι κύριες πλατφόρμες ακινήτων στην Ελλάδα είναι ο spitogatos.gr και η xe.gr. Οι πλατφόρμες αυτές παρέχουν πρόσβαση στην πλειοψηφία των αγοραστών, οι οποίοι καλύπτουν ένα τεράστιο τμήμα της ζήτησης την  των αγοραστών. Μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλους αυτούς τους αγοραστές μέσω ενός μοναδικού μεσιτικού γραφείου.

Ως πωλητής, πρέπει να αναρωτηθείς – ποιο θα είναι το δικό σου όφελος αν αναθέσεις την προώθηση του ακινήτου σου σε πολλαπλά μεσιτικά γραφεία; Σε ποιους επιπλέον αγοραστές αποκτήσεις πρόσβαση που δεν βρίσκονται ήδη στις παραπάνω κύριες πλατφόρμες; Για ποιο λόγο θέλεις να καταχωρίσεις το ακίνητο σου με μεσιτικό γραφείο Α, Β και Γ;

Μπες στη θέση του μεσίτη

Αφιέρωσε λίγο χρόνο και μπες στη θέση του μεσίτη. Απώτερος σκοπός κάθε μεσίτη είναι να βοηθήσει τον πελάτη να πουλήσει την περιουσία του. Θα επενδύσει χρόνο και χρήμα σε διαφημιστικό υλικό, επαγγελματική φωτογράφηση και digital marketing. Εάν η ιδιοκτησία σας διαφημίζεται από πολλά διαφορετικά γραφεία, αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα. Ένας μεσίτης μπορεί να δαπανήσει πολλά χρήματα στην παραγωγή επαγγελματικών φωτογραφιών και την δημιουργία μιας εικονικής περιήγησης του χώρου, και τελικά να διαπιστώσει ότι ένα άλλο μεσιτικό γραφείο βρήκε αγοραστή. Γιατί λοιπόν να επενδύσει όλο αυτό το χρόνο και τα χρήματα; Θα έχει πολύ μικρό κίνητρο για να ασχοληθεί περισσότερο, πέρα δηλαδή της δημιουργίας μιας απλής περιγραφής, μερικών βασικών φωτογραφιών και μιας απλής δημοσίευσης σε μία από τις παραπάνω πλατφόρμες.

Μπες στη θέση του αγοραστή

Τώρα έλα στη θέση του αγοραστή. Βλέπεις το ίδιο ακίνητο να διαφημίζεται ξανά και ξανά, κάθε φορά και από διαφορετική εταιρεία. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από επιπλοκές. Πολλές φορές η ίδια ιδιοκτησία διαφημίζεται με διαφορετικές περιγραφές και διαφορετικά χαρακτηριστικά, κάτι που προκαλεί σύγχυση. Ο αγοραστής αρχίζει να αναρωτιέται τι πάει λάθος. Ίσως είναι λιγότερο πρόθυμος τώρα να εμπιστευτεί τις διαφημίσεις λόγω των αντιφατικών πληροφοριών και τελικά να μην πάρει καν τηλέφωνο για να κλείσει ένα ραντεβού ξενάγησης. Ή μπορεί να θεωρήσει ότι μια χαμηλή προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι ο πωλητής είναι απελπισμένος – για ποιο λόγο άλλωστε θα έδινε το ακίνητο του σε τόσες πολλές εταιρίες;

Με την συμφωνία με πολλαπλές εταιρείες, μειώνεις τις πιθανότητες σου να πουλήσεις το ακίνητο σου. Η ιδιοκτησία σου δεν θα διατεθεί προς πώληση στο μέγιστο των δυνατοτήτων της, επειδή οι μεσιτικές εταιρείες δεν θα επενδύσουν σε αυτή. Οι αγοραστές θα σε υποτιμήσουν ή δεν θα κάνουν καθόλου προσφορές. Η αντίληψη «όσο περισσότερα μεσιτικά γραφεία τόσο περισσότεροι αγοραστές» είναι εντελώς λάθος – χρειάζεσαι μόνο μία εταιρεία για να προβάλλει το ακίνητο σου στον μέγιστο αριθμό αγοραστών.

Αυτό που πραγματικά έχει σημασία…

είναι η καλοσχεδιασμένη παρουσίαση του ακινήτου σου, η τιμολόγησή του σε ρεαλιστικές τιμές με βάση τη δυναμικότητα της αγοράς, μια δυναμική στρατηγική μάρκετινγκ και μια οργανωμένη και τακτική παρακολούθηση των ερωτημάτων που προκύπτουν. Ένας καλός μεσίτης μπορεί να σε βοηθήσει να τα κάνεις όλα αυτά και να καταφέρεις να πετύχεις την πώληση που σας αξίζει.

Εάν θέλεις να παρουσιάσεις το ακίνητο σου στην αγορά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να μεγιστοποιήσεις την τιμή πώλησης που μπορείς να θέσεις, τότε καλό θα ήταν να καταχωρήσεις το ακίνητο αποκλειστικά μέσω ενός μόνο αντιπροσώπου. Έτσι, ο μεσίτης θα έχει πολύ μεγαλύτερο κίνητρο για να επενδύσει στο μάρκετινγκ και την προώθηση του σπιτιού σου, και θα σου δώσει την ευκαιρία να απευθυνθείς σε μια μεγάλη ομάδα αγοραστών μέσα από τις κύριες πλατφόρμες διαφήμισης ακινήτων.

Για όσους από εσάς έχετε ήδη συμφωνήσει την προώθηση της ιδιοκτησίας σας με πολλαπλά μεσιτικά γραφεία, θα πρέπει να πάρετε μια απόφαση. Κάντε μια έρευνα αγοράς και φροντίστε να ρωτάτε τις σωστές ερωτήσεις. (μάθετε ποιες είναι οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε σε κάθε μεσιτικό γραφείο εδώ). Διαλέξτε ένα γραφείο που να εμπιστεύεστε και υπογράψτε αποκλειστικά μαζί τους.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
Τι χρειάζεται να κάνεις για να πουλήσεις το σπίτι σου - HOMI
4 months ago

[…] Προτείνουμε να υπογράψεις συμφωνητικό αποκλειστικότη… […]